Rozwiązania ratalne dla sklepów online

Zakupy na raty stają to coraz częściej wykorzystywana opcja. To rozwiązanie pozwalające na wygodne rozłożenie wydatków, które mogą przekraczać aktualny budżet konsumenta. Co ważne, jest to nie tylko korzystny sposób płatności dla klientów, lecz także dla sklepów online – dzięki oferowaniu atrakcyjnych rat można liczyć m.in. na znaczny wzrost konwersji.

Rozwiązania ratalne – korzystny wybór dla sprzedawców i klientów

W związku ze wzrostem zainteresowania płatnościami ratalnymi wśród konsumentów coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na wprowadzenie takiego rozwiązania do swojej oferty. Dlaczego jednak są one wygodne i opłacalne dla obu stron? Z punktu widzenia sprzedawcy jest to przede wszystkim możliwość pozyskania klienta, który w innej sytuacji mógłby nie dokonać zakupu. Dodatkowo punkt sprzedaży od razu otrzymuje całą kwotę, mimo że konsument spłaca ją dopiero po określonym czasie – za klienta zapłaci bank, u którego zaciąga dług.

Dla kupujących jest to z kolei wygodne rozwiązanie głównie ze względu na brak wymogu opłacenia pełnej kwoty przy zakupie. Koszt produktów czy usług zostaje rozłożony w czasie na kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt mniejszych rat w wysokości zależnej od ceny oraz czasu trwania okresu spłaty. W wielu przypadkach nie trzeba już nawet brać pod uwagę oprocentowania – spora część sklepów oferuje zakupy z ratami 0%. Taka opcja jest wykorzystywana szczególnie chętnie w przypadku produktów o sporej wartości.

Czy warto wprowadzić w swoim sklepie online płatność ratami?

Jak najbardziej – głównym powodem jest w tym przypadku fakt, że w ten sposób można zachęcić klientów do zakupów i poprawić ich doświadczenia w sklepie. Ponadto dla samego sklepu nie ma większej różnicy w kwestii środków trafiających na konto: podmiot udzielający pożyczki ratalnej od razu wpłaca całość kwoty za konsumenta.

Co ważne, taką płatność można zintegrować z koszykiem zakupowym (jeśli dany sklep oferuje taką funkcję), np. na zasadzie płatności w systemie Blik. To kolejny czynnik, który pozwala zwiększyć konwersję w sklepie, która stanowi jedną z najważniejszych kwestii w branży e-commerce. Jednocześnie dzięki takiemu rozwiązaniu można liczyć na wzrost średniej wartości koszyka, co wynika z większych możliwości dla klientów.

Korzyści płynące z wdrożenia możliwości płatności ratami

Ze względu na większe zainteresowanie klientów oraz wzrost wartości koszyka sklepy oferujące raty mogą liczyć na wyższe obroty. Dzięki takim rozwiązaniom można pozyskać od klientów kwoty, które bez opcji rozłożenia zakupu na raty po prostu nie trafiłyby do sklepu. Nie można przy tym pominąć sporej popularności takich rozwiązań – w 2020 roku wybór rat wzrósł o około 170%. Co więcej, podmioty obsługujące płatności ratalne oferują wysoki poziom bezpieczeństwa. W efekcie transakcje są skutecznie chronione, a sklepy mogą mieć stały dostęp do wpływów ze sprzedawanych produktów czy usług.

Jak informować klientów o możliwości rozłożenia płatności na raty?

Rozwiązania ratalne często sprawiają, że sklep potrafi znacznie skuteczniej przyciągnąć klientów. Należy jednak zadbać o to, by informacja na temat dostępności takiej opcji była jasno widoczna. Jednym ze sposobów jest dodanie na stronę sklepu baneru mówiącego o możliwości finansowania ratalnego, który powinien być dodatkowo połączony z linkiem prowadzącym do wniosku. Ponadto warto informować klientów również w mediach społecznościowych, np. na profilu sklepu na Facebooku. W ten sposób można uniknąć sytuacji, w których kupujący rezygnują z zakupów ze względu na brak wiedzy o oferowanych rozwiązaniach ratalnych.

Udostępnij:

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *