Dla wielu konsumentów jedynym sposobem na zakup wymarzonego produktu jest system ratalny. Wdrażając go w swoim sklepie stacjonarnym lub internetowym, dajesz swoim klientom dodatkowe możliwości i tym samym zwiększasz liczbę nabywanych przez nich towarów oraz podnosisz konwersje. Pamiętaj jednak, że sprzedaż ratalna może wiązać się z kilkoma problemami. Sprawdź, jak ich uniknąć!
Czy warto sprzedawać na raty?
Zdecydowanie tak. Sprzedaż na raty to znakomite rozwiązanie dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych oraz stacjonarnych, którzy pragną zachęcić do zakupów dużą liczbę klientów i tym samym zwiększyć swoje przychody. Dzięki niej dotrzesz do szerszego grona odbiorców, poprawisz wyniki sprzedaży przy zastosowaniu cross-sellingu i up-sellingu oraz zyskasz pełne bezpieczeństwo transakcji, ponieważ pieniądze za zakupy klienta zostaną przekazane na Twój rachunek bankowy do 24h. Mówiąc krótko – decydując się na to rozwiązanie w swojej firmie, sprawisz, że stanie się ona bardziej atrakcyjna dla konsumentów i konkurencyjna w swojej branży.
Systemy ratalne są polecane szczególnie tym sklepom, które oferują droższe towary, takie jak sprzęt elektroniczny, meble, artykuły sportowe, a nawet panele fotowoltaiczne. Wdrażając je, musisz jednak pamiętać o kilku wyzwaniach i problemach, z jakimi będziesz musiał się zmierzyć.
Sprzedaż ratalna – najczęstsze problemy przedsiębiorców
Wdrożenie systemu ratalnego w sklepie powinno być dobrze przemyślane, ponieważ w przeciwnym wypadku narazi Cię na sporo problemów. Które z nich trapią największą liczbę przedsiębiorców?
- Niejasne umowy i zasady współpracy
To problem, który uniemożliwi Ci wykorzystanie pełnego potencjału systemu ratalnego. Musisz zapewniać swoim klientom zrozumiałe warunki współpracy, bo w przeciwnym wypadku mogą oni zrezygnować z zakupu w Twoim sklepie. Sporządzanie jasnych i dokładnych umów sprawia sporo trudności, dlatego lepiej powierzyć to specjalistom.
- Dużo „papierologii”
Problemem przedsiębiorców chcących oferować sprzedaż na raty jest nie tylko treść, ale również liczba umów. Brak wsparcia w tym zakresie może sprawić trudności w kontrolowaniu wszystkich dokumentów albo prowadzić do straty zbyt dużej ilości czasu. Rozwiązaniem tego problemu mogą być np. wdrożenie prostej aplikacji do obsługi wniosków kredytowych oraz cyfryzacja umów.
- Długa weryfikacja i trudności z obsługą wniosków kredytowych
Duża popularność zakupów na raty sprawia, że z czasem obsługa wielu wniosków może okazać się bardzo trudna, a proces ich weryfikacji zostanie znacznie wydłużony. Dlatego warto wdrożyć w swoim sklepie nowoczesne procesy do obsługi wniosków – zarówno takich, które pozwolą finalizować transakcje w tradycyjnej formie (z wykorzystaniem papierowych umów), jak też na odległość (z wykorzystaniem umów kredytowych wysyłanych mailem).
- Brak pomocy ze strony banków
Banki niechętnie udzielają wsparcia w zakresie sprzedaży ratalnej, co znacznie utrudnia życie przedsiębiorcom. Warto więc podjąć współpracę ze sprawdzoną instytucją finansową albo skorzystać z pomocy autoryzowanego przedstawiciela, który ułatwi Ci wprowadzenie systemu ratalnego oraz usprawnienie procesu sprzedaży na raty.
Jak sprzedawać na raty i uniknąć powyższych problemów?
Aby sprzedawać na raty skutecznie i uniknąć rozmaitych problemów, warto skorzystać z gotowych, intuicyjnych w obsłudze rozwiązań, takich jak zintegrowane ze sklepem internetowym systemy ratalne lub aplikacje do wprowadzania wniosków kredytowych.
Jeżeli chcesz zyskać pełne wsparcie w tym zakresie, skorzystaj z oferty naszej firmy. Pomagamy zarówno właścicielom sklepów stacjonarnych, jak i internetowych, zapewniając kompleksową obsługę sprzedaży kredytów ratalnych. Oferujemy:
- jasną, przejrzystą i krótką umowę;
- prosty system ratalny;
- krótki wniosek ratalny (weryfikacja w ciągu zaledwie 1 minuty);
- pomoc na każdym etapie współpracy.
Wprowadź sprzedaż ratalną skutecznie i czerp z niej maksymalne korzyści. W Plus Raty pomożemy Ci w tym od początku do końca!