Sprzedaż ratalna – prosty sposób na zwiększenie konwersji

Twoim problemem są porzucone koszyki zakupowe? Chcesz zwiększyć wartość nabywanych przez klientów produktów lub usług? Sprawdzonym sposobem jest uruchomienie sprzedaży ratalnej – to rozwiązanie, któremu warto przyjrzeć się bliżej. Sprawdź, jak aktywować zakupy na raty w swoim sklepie internetowym lub stacjonarnym.

System ratalny – kiedy warto go włączyć?

Na sprzedaż ratalną może zdecydować się każdy sklep lub firma, której oferta jest skierowana do klientów indywidualnych. Zakupy na raty to opcja interesująca głównie konsumentów nabywających droższe towary. To powoduje, że system ratalny najczęściej można spotkać w punktach sprzedaży oferujących produkty z następujących kategorii:

  • Elektronika – sprzęt komputerowy, RTV i AGD, smartfony

  • Meble do domu i ogrodu

  • Sprzęt i artykuły sportowe

  • Motoryzacja – w tym akcesoria do samochodów i motocykli

Zakup towarów poprzez szybkie raty jest możliwy zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Na aktywację płatności ratalnych decydują się także firmy sprzedające np. fotowoltaikę.

W swoim e-sklepie proponujesz produkty zaliczające się do jednej z powyższych kategorii? Sprzedajesz meble, artykuły sportowe lub instalacje fotowoltaiczne? Finansowanie zakupów poprzez rozłożenie płatności na kilka lub kilkanaście rat to rozwiązanie, które zyskało na popularności podczas pandemii. Aktywacja systemu ratalnego to sposób, aby zyskać przewagę konkurencyjną i przyciągnąć do siebie klientów zainteresowanych zakupami na raty.

Z raportu „E-Commerce w Polsce 2021” wynika, że 10 proc. osób kupujących kiedykolwiek online skorzystało z opcji, jaką są raty w sklepie. Jednocześnie tę formę płatności chętniej wybierają mężczyźni niż kobiety.

Sprzedaż ratalna w sklepie – jakie zalety ma jej wdrożenie?

Korzyści, jakie płyną z udostępnienia formy płatności, jaką są szybkie raty, można rozpatrywać z perspektywy każdej ze stron transakcji – klienta i przedsiębiorcy.

Gdy klient ma do wyboru płatność w ratach, to:

  • Może dokonać zakupu wybranego produktu lub usługi bez uprzedniego sprawdzania stanu swojego rachunku bankowego

  • Może pozwolić sobie na wyższą wartość koszyka zakupowego – konsument może zdecydować się na droższe towary lub kupić ich więcej

  • Może budować swoją pozytywną historię kredytową, co jest szczególnie istotne dla młodszych konsumentów

 

Dodatkowa korzyść to brak zbędnych formalności. Szybka decyzja sprawia, że sklep może natychmiast przystąpić do realizacji zamówienia. W zależności od tego, jaką działalność gospodarczą prowadzisz (stacjonarna, internetowa), klient może otrzymać umowy w wersji papierowej (do ręki) lub na wskazany przez siebie adres e-mail.

Na wdrożeniu sprzedaży na raty zyskuje też sprzedawca. Zaoferowanie klientom tej formy płatności to sposób, aby przyciągnąć do siebie tych, którzy nie chcą wydawać posiadanej gotówki – preferują, aby nadal zasilała ona ich konto.

Sprzedaż ratalna – dodatkowe korzyści dla sprzedawcy:

  • Sposób na dotarcie do różnych grup klientów – atrakcyjne oprocentowanie może spowodować, że na zakupy na raty zdecydują się również klienci z mniejszym budżetem

  • Lepsze wyniki sprzedaży przy zastosowaniu cross-sellingu i up-sellingu – przy zawieraniu umów ratalnych klienci chętniej kupują więcej

  • Gwarancja bezpieczeństwa transakcji – pieniądze za zakupy klienta są przekazywane na rachunek bankowy przedsiębiorcy do 24h.

Podsumowując: aktywacja płatności ratalnych nie wiąże się z żadnymi kosztami dla sklepu ani z wieloma formalnościami a pozwala przyciągnąć nowych klientów oraz zwiększyć obrót firmy.

Jak aktywować płatności ratalne w sklepie?

Uruchomienie systemu do zakupów ratalnych w sklepie internetowym czy w stacjonarnym punkcie sprzedaży nie jest czasochłonne. W Plus Raty wiemy, że intuicyjne w obsłudze rozwiązania sprawdzają się najlepiej. Z tego względu proponujemy:

  • Zintegrowanie systemu ratalnego ze swoim sklepem internetowym lub zamieszczenie linka do wniosku ratalnego wraz z banerem na swojej stronie internetowej – to rozwiązanie dla sklepu internetowego oraz dla firmy posiadającej stronę internetową

  • Udostępnienie aplikacji do wprowadzania wniosków kredytowych – to rozwiązanie dla przedsiębiorców prowadzących sklepy stacjonarne lub po prostu preferujących standardowe działanie

Planujesz wprowadzić płatność ratalną do swojego sklepu internetowego lub stacjonarnego? Chcesz wybrać solidny bank i otrzymać pomoc w kwestiach technicznych? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci we wdrożeniu rat.

Udostępnij:

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.