Kredyt ratalny – jak szybko otrzymać zapłatę za towar lub usługę od klienta?

Sprzedając lub oferując usługi konsumentom, musisz zadbać o zróżnicowane formy płatności. Szybki przelew online, płatność kartą płatniczą, BLIK czy płatność za pobraniem to nie wszystkie popularne opcje – klientom warto zaproponować też umowę kredytową, czyli zakupy ratalne.

Raty przez internet i w punkcie stacjonarnym – czym są systemy ratalne?

Systemy ratalne oferują możliwość rozłożenia płatności za nabyte towary lub usługi na raty – przewidują podpisanie przez klienta umowy kredytowej. Inaczej mówiąc, klient nie musi posiadać środków na swoim rachunku bankowym, aby zakupić droższe produkty, np. smartfon, komputer, ekspres do kawy, czy zestaw mebli do sypialni.
Systemy ratalne nie są rynkową nowością – firmy zajmujące się sprzedażą stacjonarną korzystają z nich od wielu lat. Jednocześnie stosunkowo od niedawna są one dostępne również dla właścicieli sklepów internetowych. W imieniu kredytodawcy firma umocowana jest do działania jako pośrednik kredytowy i udostępniania rozwiązań, za pomocą których możliwe jest składanie wniosków o kredyt.
Jeżeli prowadzisz e-sklep, to oferując opcję kredytu ratalnego na rower, meble czy sprzęt AGD lub RTV, możesz zauważyć wzrost obrotów. To jeden z głównych powodów, dla których nie warto rezygnować z możliwości udostępniania swoim klientom wniosku kredytowego.

Wniosek kredytowy – jak wygląda proces zakupu na raty?

Zakup produktów na raty przez klientów jest możliwy zarówno w punkcie stacjonarnym, jak i online. W każdym przypadku proces ten jest podobny – krok po kroku wygląda on następująco:
Umowę i pozostałe dokumenty, jakie wiążą się z zaciągnięciem kredytu na zakup wybranych produktów, klient otrzymuje na podany adres e-mail (bank udostępnia do pobrania dokumentację kredytową). Przy zawarciu umowy kredytowej w punkcie sprzedaży dokumenty te mogą zostać wydrukowane i wręczone klientowi bezpośrednio. Wówczas przedsiębiorca działa w charakterze pośrednika kredytowego.
Internetowe systemy ratalne, które umożliwiają zakupy na raty, mają tę przewagę, że są dostępne 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Oznacza to, że klient może złożyć wniosek o rozłożenie płatności na raty w dowolnym momencie. Rozpatrzenie wniosku trwa zaledwie kilka minut, a kredyt jest udzielany w oparciu o ustawę o kredycie konsumenckim – konsument otrzymuje nie tylko decyzję banku, ale również informację o kosztach, w której uwzględniona jest rzeczywista roczna stopa oprocentowania.

Rozliczenie między sprzedawcą a dostawcą – co warto wiedzieć?

Jeżeli prowadzisz sprzedaż stacjonarną lub online i interesują Cię systemy ratalne, możesz zastanawiać się, jak wygląda kwestia rozliczenia z dostawcami tych usług. W Plus Raty oferujemy uczciwe zasady – aktywując raty online, kwotę za zakupy klienta otrzymasz na rachunek bankowy w ciągu 24 godzin, licząc od momentu uruchomienia kredytu. Nie ma przy tym znaczenia, w jakim banku posiadasz konto.
Wszystkie niezbędne informacje o rozliczeniu, w tym o sposobie postępowania w razie zwrotu towaru przez klienta, znajdziesz w umowie. W razie wątpliwości możesz też skontaktować się z naszym przedstawicielem. W Plus Raty stawiamy na partnerskie relacje – zaproponujemy Ci atrakcyjne warunki, minimum formalności, krótką i prostą umowę oraz wsparcie przez cały okres współpracy.

Udostępnij:

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.