Prowadzenie firmy oznacza szereg obowiązków, dlatego uważamy, że niektóre czynności należy zautomatyzować. Tak jest w przypadku zakupów na raty. Chcesz udostępnić klientom zakupy na raty przez internet lub w punkcie stacjonarnym? Przekonaj się, że systemy ratalne wcale nie są czasochłonne w obsłudze.
Raty przez internet – jak dochodzi do zawarcia umowy kredytowej?
Raty online to rozwiązanie wybierane przez coraz większą liczbę właścicieli sklepów internetowych. Powód? Minimum formalności po stronie sprzedawcy i możliwość zwiększenia dochodów – raty to po prostu jedna z dostępnych form płatności, które może wybrać konsument. Jak w praktyce klienci korzystają z rat?
Dostawcy systemów ratalnych proponują różne rozwiązania. W Plus Raty dla biznesów online przygotowaliśmy dwa sposoby – są to:
- Link przenoszący do wniosku o kredyt. Link może zostać przesłany klientowi np. w wiadomości SMS, ale popularniejszym rozwiązaniem jest umieszczenie go wraz z banerem na stronie internetowej firmy. Umowę kredytową konsument zawiera po wypełnieniu krótkiego wniosku bezpośrednio na stronie Inbank (wystarczy dowód osobisty).
- System ratalny zintegrowany z koszykiem zakupowym w sklepie internetowym. Konsument składa zamówienie, wybiera jako formę płatności „Raty Inbank” a następnie wypełnia krótki wniosek online o udzielenie finansowania. W celu weryfikacji tożsamości potencjalny kredytobiorca musi zalogować się do swojej bankowości elektronicznej. Decyzja kredytowa jest wydawana zaledwie w kilka minut.
Kredyt ratalny na elektronikę, meble czy inny asortyment udzielany online nie wymaga większego zaangażowania od przedsiębiorcy. Jedyna czynność jaką musi podjąć to kliknięcie “Uruchom kredyt” w aplikacji bankowej. Dokumentację kredytową klient otrzymuje na wskazany przez siebie adres e-mail, z kolei właściciel firmy czy sklepu internetowego otrzymuje informację w aplikacji o złożonym wniosku, tym samym o konieczności zrealizowania złożonego zamówienia.
Bank Inbank, którego Plus Raty są autoryzowanym partnerem, udziela kredytów zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim. Po zawarciu umowy kredytowej kredytobiorca spłaca zobowiązanie zgodnie z ustalonym harmonogramem na rachunek banku. Inbank udostępnia też do pobrania dokumentację kredytową.
Ile czasu potrzeba, aby wypełnić wniosek kredytowy w siedzibie firmy?
Jeszcze kilka lat temu zakupy na raty były dostępne wyłącznie w sklepach i firmach posiadających stacjonarne placówki. Jeżeli prowadzisz taki punkt, możesz zaproponować klientom wniosek kredytowy – dzięki temu będą mogli określić, czy interesuje ich zakup towarów za gotówkę, czy ze wsparciem banku.
Jak wygląda złożenie wniosku w punkcie stacjonarnym? Proces ten został skrócony do minimum – formalności to:
- Wprowadzenie wniosku o kredyt ratalny przez specjalną aplikację. Wypełnij wniosek kredytowy (wystarczy dowód osobisty klienta) i złóż go w formie elektronicznej.
- Odczekanie kilku minut na decyzję kredytową. Przedstaw klientowi decyzję banku – decyzję otrzymasz również przez aplikację.
- Przyjęcie przez klienta propozycji kredytu. Pozostaje już tylko zrealizować zamówienie złożone przez konsumenta.
Jako przedsiębiorca nie pobierasz absolutnie żadnych opłat od konsumenta za wypełnienie i wysłanie wniosku kredytowego.
Wymagania cyfrowe – sprzęt niezbędny do złożenia wniosku – to jedynie komputer lub telefon z dostępem do internetu.
Działając w charakterze pośrednika kredytowego nie musisz mieć specjalistycznej wiedzy. Pośrednik kredytowy korzysta z intuicyjnego w obsłudze systemu ratalnego. Jednocześnie zostaniesz upoważniony do udostępniania swoim klientom wniosku czy informowania swoich klientów o tym, na jakich warunkach skorzystają z kredytu.
Raty przez internet i w sklepie stacjonarnym – jak zaproponować umowę kredytową konsumentowi?
Chcesz poinformować swoich klientów o możliwości skorzystania z kredytu ratalnego? W pierwszej kolejności musisz zapewnić sobie dostęp do systemu ratalnego – możesz to zrobić bez wychodzenia z domu. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą w zakresie sprzedaży ratalnej, skontaktuj się z nami w dogodnym terminie – pytania możesz przesłać e-mailem lub zadać je w trakcie rozmowy z przedstawicielem Plus Raty. Więcej informacji znajdziesz też na naszej stronie internetowej.
